Persoonsalarmering

U wilt zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen. Maar wat als u valt of onwel wordt en u snel hulp nodig heeft? Met persoonsalarmering van Laurens is er altijd iemand bereikbaar en staat u er nooit alleen voor. U schakelt snel en eenvoudig hulp in, ook bij een ongeval of calamiteit. Overdag en in de nacht, zeven dagen per week.

Persoonsalarmering bestaat uit twee onderdelen. Het basis alarmtoestel krijgt een vaste plek bij u thuis. De zender met knop draagt u altijd bij u. Deze zender kunt u als een ketting om uw hals hangen, aan uw kleding bevestigen of om uw pols dragen. Als u op de knop van de zender drukt, komt u in contact met iemand van de meldkamer. Op basis van wat u vertelt, beoordeelt de persoon bij de meldkamer welke hulp nodig is. Die hulp is meestal binnen 30 minuten bij u.

Overdag komt een medewerker van het wijkteam van Laurens naar u toe. In de avond, nacht en in het weekend krijgt u hulp van een verpleegkundige van Spoedzorg Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in het bieden van hulp in onverwachte situaties.

De kosten van persoonsalarmering
Deze hangen af van uw keuzes. U betaalt altijd eenmalige aansluitkosten en daarna een maandelijks bedrag. Dit is in de vorm van een abonnement. In de tarievenlijst staan alle kosten op een rij. Heeft u een BuurtPas, dan krijgt u 15 procent korting op de eenmalige aansluitkosten. Sommige verzekeraars vergoeden (een deel van) de kosten voor persoonsalarmering.

Digitaal slot
Als u bij Laurens een abonnement op persoonsalarmering kiest, krijgt u er altijd een digitaal slot of sleutelkluis bij. Die zorgen dat een verpleegkundige in geval van nood bij u naar binnen kan. Zonder kluis of slot is een abonnement niet mogelijk. Het bedrijf CSI installeert het slot op uw voordeur. Is dat bij uw woning niet mogelijk, dan plaatsen we een sleutelkluis.

Het digitale slot vervangt het gewone slot in uw voordeur. Zorgmedewerkers openen het slot met een beveiligde app op hun mobiele telefoon. Dat werkt sneller en veiliger dan een gewone sleutel. Zelf opent u het slot met een gewone sleutel die u bij het digitale slot krijgt. Uw voordeur is uitstekend beveiligd.

De sleutelkluis is een kastje dat we bij uw voordeur bevestigen. Hierin zit de sleutel van uw voordeur. De zorgmedewerkers openen de sleutelkluis met een beveiligde app op hun mobiele telefoon. Vervolgens halen zij de sleutel uit de kluis en openen ze uw voordeur. Als ze weer vertrekken, dan plaatsen ze de sleutel terug in de kluis en sluiten ze die af.

  • Instellingen aanpassen

Hoe vraagt u persoonsalarmering aan?
Via dit online aanmeldformulier meldt u zich aan voor persoonsalarmering van Laurens. Zodra uw aanvraag binnen is, neemt het bedrijf CSI Persoonsalarmering contact met u op. Zij plannen met u een afspraak in. CSI levert en beheert alle apparatuur. U kunt het aanmeldformulier ingevuld terugsturen. Dat kan per post of per e-mail naar:

Laurens Thuiszorg
T.a.v. Afdeling Persoonsalarmering
G.H. Betzweg 1, 3068 AZ Rotterdam
persoonsalarmering@laurens.nl

Vul op het formulier alle gegevens volledig in, zodat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Woont u in een pand met een centrale toegangsdeur, vul dit dan in op het aanmeldformulier. We plaatsen dan ook bij de centrale toegangsdeur een digitaal apparaat. Zorg ook altijd voor een reservesleutel of tag van de centrale toegangsdeur.

Ontvangt u zorg van een andere organisatie dan Laurens?
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, raden we u van harte aan om zorg en persoonsalarmering bij één organisatie te hebben. Wilt u persoonsalarmering van Laurens én ontvangt u zorg van een andere organisatie? Dan horen we dat graag.

Foto 17 V2 Final LR

Heeft u vragen?

Wij hebben voor u een pagina met veel gestelde vragen over persoonsalarmering en digitale toegang. Staat uw vraag er niet bij, of wilt u meer weten? Dan kunt u een e-mail sturen naar persoonsalarmering@laurens.nl of bellen met de afdeling Laurens Persoonsalarmering. Die is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 16.30 uur op (010) 332 80 80. Ook bij veranderingen van uw gegevens of situatie kunt u deze afdeling bellen of mailen.

Lees meer